.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای برنامه كارورزي كارجويان مازندراني

مديركل تعاون مازندران گفت: در برنامه سال جديد اقتصاد تعاوني، دانش‌آموختگان دانشگاهي با برنامه‌ريزي‌هاي كارورزي تعاون در كارخانه‌ها يا مراكز مرتبط با رشته تحصيلي خود مشغول به‌كار مي‌شوند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  ، اسماعيل نيلچيان در نخستين نشست شوراي اداري گلوگاه در سال 88 كه در روستاي نصرت‌آباد اين شهرستان برگزار شد، با بيان اينكه در حال حاضر با سيل بيكاران و صف انتظار استخدام فارغ‌التحصيلان در كشور و به تبع آن در مازندران رو به رو هستيم، اظهار داشت: دولت براي كم‌ كردن عائله خود و تقويت بعد نظارتي و كاهش ريسك‌پذيري براي خانواده‌ها برنامه كارورزي كارجويان را طراحي كرده است تا هر دانش‌آموخته‌اي مطابق با رشته و مهارتي كه آموخته است، وارد بازار كار شود.
وي تصريح كرد: تفاهمنامه‌هاي زيادي در اين باره با 20 دستگاه از جمله كشاورزي، محيط زيست، گردشگري و علوم پزشكي منعقد شده است كه به‌ زودي به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود.
اين مسئول از وجود 9 هزار و 253 هزار تعاوني با عضويت يك ميليون و 296 هزار نفر در مازندران خبر داد و گفت: از اين تعداد 3 هزار و 240 تعاوني فعال و بيش از 313 هزار نفر در اين مراكز مشغول كار هستند.
نيلچيان با اشاره به سياست‌هاي انقباضي بانك‌ها تصريح كرد: اگر مشكلات بانكي پيش‌روي تعاوني‌ها حل شود، 266 هزار و 800 فرصت شغلي جديد ايجاد مي‌شود.
وي تصريح كرد: با وجود همه سياست‌هاي بانكي در سال گذشته، 51 ميليارد تومان از طريق صندوق‌هاي تعاون به متقاضيان طرح‌هاي زودبازده در مازندران تسهيلات داده شد كه ميزان سهم‌بري گلوگاه از اين تسهيلات 800 ميليون تومان بوده است.
نيلچيان با بيان اينكه در حال حاضر 7/5 درصد از اقتصاد كشور در دست تعاوني‌ها است و اين ميزان تا رسيدن به 15 درصدي كه پيش‌بيني شده بود فاصله زيادي دارد، اظهار داشت: با حمايت بانك‌ها اين رقم مي‌تواند در سال 88 به 10 درصد افزايش يابد.
وي خاطرنشان كرد: براي مديريت صحيح تعاوني‌ها صندوق‌هاي تعاون به بانك توسعه و تعاون تغيير شكل خواهد يافت و صندوقي هم براي حمايت از اين بانك‌ها و ضمانت از تجار در واردات و صادرات تاسيس و بحث بيمه تعاون هم در كنار آن پيگيري مي‌شود.
سميع‌الله مظفري فرماندار گلوگاه هم با اشاره به برگزاري دومين نشست شوراي اداري در روستاهاي گلوگاه به ‌منظور حل مسائل و مشكلات روستائيان و ارتباط چهره به چهره مسئولان با مردم و روساي شوراهاي اسلامي روستاها، اظهار داشت: آسفالت كوچه‌ها و معابر، حفر چاه، احداث پل، كابل‌كشي هوايي خطوط تلفن و احداث و شن‌ريزي جاده بين مزارع از جمله درخواست‌هاي به‌ حق روستائيان است.
شرقي‌ترين شهرستان مازندران 400 كيلومتر وسعت و 42 هزار نفر جمعيت دارد و فاصله نخستين روستاي آن تا مركز شهر 60 كيلومتر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

زري قرباني 8 ارديبهشت 1388
چطور ميشه در اين طرح شركت كرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.